Telenor Games: Orientering i Nilsbyen 13.mai

Postet av Sol Haugen Hagen den 15. Mai 2019

På 5 året på rad sto Orientering på planen for Telenor Games, og på 5 året sto Even Hofstad i spissen for å arrangere dette. I spann med Ståle og Gustav leverte de nok et kjempebra arrangement. Tusen Takk!

Årets lokasjon var Nilsbyen skistadion på Byåsen. På start sto 8 spente lag klar for å storme til skogs for å finne poster.

I år som i fjor skulle etappe 1 og 4 være litt lettere enn 2 og 3.

Rett før start: F.V.: Marit Nervik (Queens), Jo Kalland (OB Super Pluss), Magnus Sulland (TDB), Jan Blomli (OAR), Tonje Røsæg (5Gready),

Roman Kachanovskiy (Verdens Raskeste), Eva Waagan Øksnes (Eva and The 5Gs) og Petter Mikalsen (Vi Rundt 50).

Årets utgave skulle vise seg å bli den jevneste utgaven noensinne. Resultatlisten ble snudd opptil flere ganger i løpet av stafetten, og kampen om seieren var ikke avgjort før siste etappe var unnagjort.

Vinnerlaget ble som i fjor og i skiskytterstafetten; OAR! Gratulerer så mye!

Vinnerlaget OAR: F.V.: Trond Sletner, Håkon Markussen, Steffen Osen og Jan Blomli (mangler pga russefest(!))

To poser twist er på vei til kroken deres i C4!

Kampen om de to neste plassene skulle vise seg å bli avgjort på oppløpssiden. Duellantene var Nils Rune fra Verdens Raskeste og John Ivar fra Eva and the 5Gs. Med en kjapp siste post, greide Nils Rune å smette foran John Ivar i mål. Gratulerer til Verdens Raskeste med 2. plassen og Eva and The 5Gs med 3. plassen.

I Orientering er det å finne rett post alfa omega. Vi er derfor dessverre nødt til å diske 3 løpere for å ikke finne rett poster. 2 av 3 diskete løpere kom fra samme lag så de havner på siste plass foran laget med en disk.

I sammendraget har OAR tatt et kraftig  grep om sammenlagtledelsen med 2 strake seire. 8 poeng bak følger Eva and the 5Gs tett fulgt av Verdens raskeste 2 poeng bak de igjen.

Sammendraget etter 2 øvelser

Resultater Orientering